środa, 3 sierpnia 2016

czapka - kurs szycia bez wykroju

Czapka dla synka

 Jak uszyć czapkę smerfetkę
Czapka jesienna w sierpniu... hmmm...
tak naprawdę uszyłam ją już w lipcu... Pogoda jest teraz okropnie marudna, więc sezon na czapki ogłaszam za otwarty.
Zawsze lepiej mieć ze sobą czapę dla malucha. Czasami tak wieje, że i ja bym taką założyła... a co, też se taką uszyję!!!
Internet jest bogaty w wykroje, więc ja użyję gotowej czapki.

Materiał strasznie mi się podoba!!!
Chyba do spódnicy w koty, dołączą króliki :-)
wykrój czapki
To do roboty!
Składamy czapkę, tak jak na zdjęciach.
wykrój na czapkę
...
cap free pattern
Tak złożoną czapkę, możemy odrysować na materiale (złożonym 2 x, czyli z czterech warstw), lub na papierze, by mieć wykrój na kolejne :-)
cap tutorial
Jeśli decyzja padła na papier, to kartkę złóż na pół.
Odrysuj tak, by linie górne zaokrąglone były na zewnątrz, a proste w wewnątrz.
cap DIY
Materiał składamy na pół, układamy wykrój równo z brzegiem zagiętego materiału ( tam nie potrzeba zapasu na szwy)
sewing tutorial
Wycinamy dodając zapasy na szwy (oprócz brzegu zagięcia)
Nie lubię czapek typu "czepek kąpielowy" :-) wydłużyłam ją troszkę.
jak uszyć
Po rozłożeniu, powinna wyglądać tak.
metryicentymetry
To się zabieramy się za zszywanie brzegów.
jersej na czapkę
Ja zaczynam od kątów ostrych.
wykrój dla dzieci
Z jednej i drugiej strony, szpilkuję i zszywam.

kurs szycia
...
czapka dla dziecka
Użyłam ściegu prostego i owerlokowego.
czapka DIY
Zszywamy resztę.
...
Zastanawiałam się nad zostawieniem surowego brzegu...

...ale po przymiarce na moim wiercipiętku, postanowiłam podwinąć.


Mężu wybrał ścieg ozdobny.

szew ozdobny

Podłożyłam, raz zaginając brzeg.
Materiał jest cienki, nie chciałam, by coś odstawało.

Gotowa czapka prezentuje się świetnie,
 jak uda mi się zrobić zdjęcie wiercipupci, to na pewno dokleję.
I nie zgadniecie co...
mój luby, chce taką samą, z tym samym materiałem :-)
niestety musi poczekać, w sklepie nie mają już tego wzoru...
to i ja muszę poczekać :-(




6 komentarzy:

Zapraszam do obserwacji mojego bloga, pojawi się tu jeszcze wiele ciekawych postów.

♥ za każdy komentarz bardzo Ci dziękuje.
🤨 nie toleruje wulgaryzmów
Wszystkie komentarze zawierające linki do sklepów traktuję jako spam i kasuję