poniedziałek, 30 maja 2016

tulipany- zrób to sam

Tulipany na Dzień Mamy

jak uszyć tulipany


Środa wieczór, jutro dzień mamy... niby mam uzgodnione z mężem, że kupimy kwiaty, ale mam poczucie, że chcę podarować coś lepszego, coś od siebie.
Przejrzałam swoje "przydasie" i olśniło mnie... tulipany!


Chwyciłam za kartkę i długopis. Po chwili bazgrania powstał szablon.
Zrobiłam pierwszego próbnego, wyglądał świetnie, więc się zabrałam za produkcję.

wykrój na tulipana

Czerwoną tkaninę zakupiłam kiedyś w empiku, nitki są gęsto tkane, więc się nie strzępi.
To będzie nasz kwiatostan- płatki. Wycinamy 2x, zszywamy ściegiem prostym.

tulipan DIY

Wywijamy na prawą stronę.

tutorial

Wypełniamy - kulkami sylikonowymi, bądź watą.

kulki sylikonowe

...

tulipany

Łodygi. Grubość zależy od wypełnienia. Ja dałam słomkę wypełnioną watą.
 Może to być kijek po balonie, owinięta wykałaczka do szaszłyków, patyczek, bądź sama wata.

bukiet handmade

Wycinamy, zszywamy boki i dół.

DIY gift

Wywijamy na prawą stronę, za pomocą np. wykałaczki.


Wkładamy środek.


Zszywamy otwór.


Liście, moje nie są symetryczne... i dobrze, pięknie układają się na łodydze.


Wycinamy 2x.


Dopinamy owatę, lub podklejamy fizelinę.

Zszywamy ściegiem prostym, obcinamy nadmiar materiału.

Wywracamy na prawą stronę i zszywamy otwór.


A teraz łączymy wszystkie części.

pomysł na prezent
Ja zaczęłam od łączenia listka do łodygi, ale wygodniej będzie zacząć od pączka.

zrób to sam
...

prezent DIY
Zawijamy kawałeczek materiału przy otworze do środka i fastrygujemy.

Palcem w wypełnieniu tworzymy mały dołek i umieszczamy w nim łodygę.
Zaciskamy naszą fastrygę i zszywamy oba elementy ze sobą.


I tulipan gotowy!!!
Czujesz tą dumę z pierwszego tulipana?
Uwierz mi, że jak go komuś podarujesz, poczujesz tą dumę bardziej :-)
Zrobiłam dwa bukieciki po 5 sztuk ( na tyle starczyło mi materiału ).

Zdjęcia oszukują troszkę z kolorami... zielony, jest jasny soczysty, jak młoda trawa, a czerwień nie jest taka blada.

Mina męża jak zobaczył tulipany... bezcenna :-)

W tym roku Dzień Mamy, jest dla mnie szczególnie wyjątkowy.
Ponieważ to pierwszy MÓJ Dzień Mamy :-)
dzień mamy


Tulipany, są świetnym prezentem na, urodziny, imieniny, wesela... wszelkie okoliczności, gdzie prawdziwe kwiaty, można zastąpić uszytymi.
A może znajdzie się jakiś mężczyzna i stworzy takiego tulipana na dzień kobiet?
...
ach to by było coś!!!



2 komentarze:

Zapraszam do obserwacji mojego bloga, pojawi się tu jeszcze wiele ciekawych postów.

♥ za każdy komentarz bardzo Ci dziękuje.
🤨 nie toleruje wulgaryzmów
Wszystkie komentarze zawierające linki do sklepów traktuję jako spam i kasuję